tirsdag 1. mars 2011

Arbeid med IKT-oppgave

"Det jeg kanskje sliter mest med, er egen tålmodighet. Når jeg plages med små ting innenfor IKT, tar det ikke så veldig lang tid før jeg bare må legge alt fra meg, og ta en pause. Da er det ekstra godt å oppleve at det løsner når man kommer tilbake og gjør et nytt forsøk. Det gir en utrolig god følelse av mestring!
Det er dessuten gøy å skrive oppgaver hvor man ikke kun må tenke på å bruke en spesiell skrifttype, med halvannen linjeavstand, og x antall sider, men hvor vi faktisk må jobbe litt med andre ting. Dette får i alle fall meg til å utvide horisonten litt, og jeg opplever hver gang at en god oppgave ikke kun trenger å dreie seg om hvor mange sider du klarer å skrive. (Ikke alltid i alle fall.)"
(Fra refleksjonsloggen til en IKT-student.)

2 kommentarer:

  1. det må være en kvinnelig student)))

    SvarSlett
  2. Det stemmer. Fordi det er typisk kvinne å kjenne slik på det og kanskje enda mer typisk kvinne å fortelle om det? En mannlig student ville ikke ha "avslørt" noe slikt?

    SvarSlett