søndag 3. april 2011

1. april


Kjerringøy handelssted i aprilsol og nysnø. Vinteren spiller våren et puss.

Heimbrygga. Lenge siden det ble losset her.

Krambua. Den er bare oppe om sommeren.

Kjerringøy brygge med Strandåtindan i bakgrunnen.

Fyrlykta viser vei ut av og inn i småbåthavna. Bare noen lokale fiskere på havet i dag. Om sommeren dominerer fritidsbåtene.

Kjerringøy blanda kor synger vårens pris.

Kirka med Landegode i bakgrunnen.

En fin dag å rusle rundt på Kjerringøy med kamera. Se, knipse og fundere. Myse mot sola, kjenne på luktene, høre på fuglene. Ikke så mange andre lyder. Fint å kunne ta seg tid til slikt. Godt å tenke på etter dager med regn og kuling.

8 kommentarer:

  1. Flotte bilder, flott natur!

    SvarSlett
  2. Så utrolig nydelig det er på Kjerringøy. Finnes det noe flottere enn når naturen speiler seg i blankstille hav? Dit må jeg også ta meg en tur...

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder! Vinter'n på sitt aller beste :-)

    SvarSlett
  4. Har dere klikket på bildene for å se dem i større format?
    Kanskje vinteren er best om våren? Den må nytes (og foreviges) før den forsvinner.
    Hjortronställe er et ord svenskene bruker om et sted som betyr noe helt spesielt for dem. Ett av mine er på åsen bak det bildene viser. Fra hytta ser jeg ned på herlighetene. Kjerringøy har en unik kombinasjon av flott natur og både levende og levendegjort historisk kultur. Vi satser på en modul 3 med en dag på Kjerringøy?

    SvarSlett
  5. Tror muligens du blander sammen molter og markjordbær... vanligvis sier vi svensker "smultronställe... :)

    Og ja, en tur til Kjerringøy hadde vært topp!

    SvarSlett
  6. Fint på Kjerringøy. Driver og planlegger en dagstur med besøk på diverse badeplasser dit (får se om det blir tid i sommer). Sifra om du har tips til noen ukjente plasser i noen av ferskvannene (eller sjøvannet). Vet om de mest kjente :-)

    Forøvrig fint at flere er startet å kommentere i bloggene nå. Men enda er det potensiale for mer...

    SvarSlett
  7. Jeg får kjempelyst til å komme meg ut med kameraet mitt når jeg ser så flotte bilder. Blandakoret var fortreffelig, jeg liker bilder som er litt utenom det vanlige.

    SvarSlett
  8. Jenny:
    Det kan godt hende, men jeg gjorde et søk på hjortronställe i forkant. Da fant jeg både barnelitteratur og drømmesteder.
    For øvrig passer multe bedre enn jordbær til mine steder siden det er i fjellet jeg helst er/vil være. Også rundt hytta har jeg Rubus chamaemorus.

    JT:
    Du er den som vet av eksotiske badeplasser. Det fine er at padleturer gjerne starter fra strender. Men da bør de helst ikke være så langt unna bilvei. Ute i kajakken kommer man over mange idyller, også for bading. Da må tørrdrakten av. For å bli våt.
    Enig at at flere bør kommentere - bidra/erfare/lære.

    Ann-Kristin:
    Bilder gjør meg glad. De inspirerer til uteliv og fotografering. Alltid på utkikk etter noe spesielt: lys, motiv, vinkel, komposisjon. Se det store eller fullkomne i det lille, føle seg liten i det store fantastiske.
    Jeg får en daglig injeksjon av Bjørn Erik Olsen. Se http://www.an.no/galleri/

    SvarSlett